Succé för Bingolottos Uppesittarkväll
27 december 2019 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Bingolottos klassiska uppesittarkväll lockade över två miljoner till tv-sofforna och slog dessutom rekord i antalet sålda lotter. Rickard Olsson lotsade 2 045 000 tittare genom kvällen på TV4 i måndags kväll.
- Det är ju fantastiskt att Bingolottos Uppesittarkväll rotar sig mer och mer. Att det fortfarande växer och får större omsättning nu än på alla 25 år. Att få vara en del av det är ju stå stort att man får gåshud. Nästa steg är att få alla de som bara spelar på uppesittarkvällen att vara med tre till fyra gånger till varje år. För vi har lika mysigt, pirrigt och roligt varje söndag 40 veckor per år, säger Rickard Olsson, programledare för Bingolotto.
Hela 4 miljoner bingolotter blev sålda.
- Fantastisk kul att så många valde att vaka in julafton med Rickard och hans gäster i Uppesittarkvällen, Det känns tillfredsställande att veta att på bara den här kvällen genererades 60 miljoner till svenskt föreningsliv, säger Gustav Carlsson, exekutiv producent på TV4.
Även TV4 Nyheterna visade mycket starka siffror under kvällen, med hela 2 080 000 tittare.
Bingolotto hade en andel på 67,3% och en rating på 19,5. TV4 Nyheterna hade en andel på 67,9% och en rating på 20%. Målgruppen gäller 15-64 år.
Siffrorna kommer från MMS.
Kontakter

Paulina L. Bånge
Press- och PR-ansvarigPaulina är ansvarig för program som Big brother, Karl Fredrik på Österlen och Bonde söker fru.